JULIA KARPETA – VIOLA DA GAMBA

 

Swój warsztat doskonaliła u Petra Wagnera, Brenta Wissicka, Rainera Zipperlinga oraz Marka Caudle’a, a także na kursach mistrzowskich. Jako solistka i kameralistka występuje w kraju i za granicą (Niemcy, Włochy, Chorwacja, Litwa, Czechy, Hiszpania, Finlandia). Brała udział w licznych festiwalach muzyki dawnej m.in. Wratislavia Cantans, Settembre in Musica, Misteria Paschalia, BRQ Vantaa Festival, Santander Festival, Pieśń Naszych Korzeni oraz Festiwal Bachowski w Świdnicy. Dokonała również sporo nagrań CD m.in. Musica Gratulatoria z zespołem Ars Cantus, Martino Mielczewski, Bartholomeus Pękiel z Wrocław Baroque Ensemble oraz dla telewizji Mezzo z Arte dei Suonatori i Le Poème Harmonique. W 2011 roku została laureatką programu MKiDN Młoda Polska. Współtworzy trio Overtone specjalizujące się w wykonawstwie muzyki XVII i XVIII w., ponadto wraz z mężem tworzy duet gambowy Fernabucco, który w 2012 roku zajął II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej w Żorach. Artystka oprócz violi basowej gra również na jej sopranowej odmianie oraz na violone.

 

programy

 

Program I

PERŁY FRANCUSKIEGO BAROKU
Julia Karpeta – viola da gamba,

Anton Birula – teorba

 

– Marin Marais – Suita a-moll, Pièces de violes, 5e livre, Paris 1725 [Prélude Le Soligni, Allemande La Facile, La Mariée, Menuet simple et double, Rondeau moitié pincé et moitié coup d’archet]
– Antoine Forqueray – La Leclair
– Marin Marais – les Voix humaines
– Robert de Visée – Allemande, Chaconne des Harlequins de Mr. Lully D-dur, Le manuscrit Vaudry de Saizenay
– Paolo Pandolfo – A Solo (Tombeau)
– Robert de Visée – Allemande, Sarabande, Gigue d-moll, Le manuscrit Vaudry de Saizenay
– Antoine Forqueray – La Couperin
– Marin Marais – Suita a-moll, Pièces de violes, 4e livre, Paris 1717 [Prélude, Gavotte, Caprice, Muzette, 2 e Muzette, La Sautillante avec le double]

 

 

Program II

Goût français
Julia Karpeta – viola da gamba,

Krzysztof Karpeta – viola da gamba,

Anton Birula – teorba

 

 

– Charles Dollé – Première Suitte [Prelude, Allemande, Rondeau, Sarabande, La Badine]
– Jean-Marie Leclair – Sonata XIX a-moll (z Königliche Gambenduos)
[Allegro, Adagio, Allegro]
– Marin Marais – Suita D-dur, Pièces de violes, 3e livre, Paris 1711 [Prelude, Fantaisie, Allemande, Rondeau, Plainte, Chaconne, Charivary]
– Robert de Visée – Allemande, Sarabande, Gigue d-moll, Le manuscrit Vaudry de Saizenay
– Sieur de Sainte-Colombe – XLI Concert à deux violes esgales Le retour [Le retour – en gigue – en menuet – en gigue en courante – balet tendre – en piannelle]
– Antoine Forqueray – Allemande La La Borde, La Dubreüil, La Couperin
– Marin Marais – Chaconne z Pièces à deux violes avec la basse continüe

 

 

Program III

Muzyczna podróż po Europie
Julia Karpeta – viola da gamba,

Krzysztof Karpeta – viola da gamba,

Anton Birula – teorba, instrumenty perkusyjne

 

– Diego Ortiz – recercada primera, recercada segunda, recercada ottava
– Marin Marais – Suitte d’un goût etranger [Marche Tartare, Allemande, Feste Champêtre, Sarabande, l’Arabesque]
– Simon Ives – Ayres
– Antoine Forqueray – La Portugaise, Chaconne La Buisson, La Boisson
– Carl Friedrich Abel – [Allegro] d-moll WK 208
– Christoph Schaffrath – Duetto d-moll [Poco Allegro, Adagio, Allegro]
– Marin Marais – Couplets de Folies, 1701 Second Livre de Pièces de Viol

 

 

Program IV

Consort viol – 5 viol oraz klawesyn/pozytyw organowy

 

– Holborne – The Fruit of Love, Galliard, The Night Watch, Hermoze, The Faire-Round
– J. Jenkins – For two Divisions Viols to A Ground
– J. Dowland – Semper Dowland semper dolens
– J. Dowland – The Frog Galliard
– Anonyme – The Bagpipes (Elizabeth Rogers hir virginall booke. February ye 27 1656)
– O. Gibbons – Pavan à 5
– Ferrabosco – Almaine
– W. Byrd – In nomine à 5

***
– J.S. Bach – Fantazja G-dur z Pièce d’Orgue BWV 572
– G. Legrenzi – Sonata VI
– Valente – Lo Ballo dell’Intorcia
– S. Rossi – Sonata sopra l’Aria di Ruggiero
– Storace – Pastorale