Marcin Ostrowski naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 6 lat w klasie talentów prof. Mikhaila i Viktora Kuznetsova we Wrocławiu. W latach 2005-2012 dokonalił swoje umiejętności w Poznaniu, kończąc z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w klasie prof. Wojciecha Malińskiego.

Ukończył także studia w zakresie kameralistyki prowadzone przez słynny Artemis Quartet w Berlinie oraz International Artist Diploma w Royal Northern College of Music w Manchesterze. Obecnie jest doktorantem Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Podczas studiów i kursów doskonalił grę pod okiem wybitnych skrzypków: Wandy Wiłkomirskiej, Idy Haendel, Maxima Vengerova, Nataschy Prischepenko, Alexandra Sitkovetskego, Pavla Fischera, Tomasza Tomaszewskiego i Roberta Szredera.

Był wielokrotnie nagradzany i wyróżniany na konkursach, jak m.in. „Młody Paganini” w Legnicy, Konkurs Bachowski w Zielonej Górze, Konkurs im. E. Umińskiej w Poznaniu, Konkurs Zespołów Kameralnych we Wrocławiu, Międzynarodowy Konkurs Kwartetów Smyczkowych im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych im. L. van Beethovena w Lusławicach. W 2011 roku reprezentował Polskę na XIV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. WIeniawskiego w Poznaniu.


Marcin jest stypendystą Samorządu Miasta Wrocławia, Prezydenta Miasta Wrocławia, programu „Młoda Polska”, programu Yehudi Menuhin „Live Music Now!” w Berlinie, a także laureatem stypendium im. J. Grotowskiego dla najlepszych wrocławskich doktorantów 2015 roku.


Koncertował w Polsce, Niemczech, Francji, Czechach, Indiach, Belgii, Holandii i Rosji, jako solista m.in. European Bach Players, Festival Orchestra Berlin, Zespołu Solistów Wrocławskich „Ricordanza”, Orchestra of Square Chapel, Wrocławskiej Orkiestry Festiwalowej im. J. Straussa, Lubuskiej Akademii Orkiestrowej i Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej.

 

Gra na instrumencie P.A. Landolfiego z XVIII wieku.

Recital

 

Chciałbym zaproponować Państwu wysłuchanie recitali skrzypcowych z towarzyszeniem fortepianu. Repertuar składający się wyłącznie z miniaturowych form, trwających maksymalnie 10 minut gwarantuje stałe podtrzymanie zainteresowania wśród Waszych gości, a także ukazanie pełnej gamy możliwości wyrazowych duetu skrzypce – fortepian. Miniatury skrzypcowe stanowią centrum moich muzycznych zainteresowań. Ich owocem są już dwie płyty zrealizowane we współpracy z wybitną wrocławską pianistką – Katarzyną Kaczorowską. Pierwsza płyta pt. „Skrzypce w miniaturze” już niedługo ukaże się na rynku nakładem wydwanictwa DUX.

 

 

Na występ składający się z dwóch półgodzinnych bloków przygotowujemy kilkanaście zróżnicowanych utworów, wśród których znajdą się efektowne technicznie utwory wybitnych wirtuozów, nostalgiczne i romantyczne kantyleny, transkrypcje największych hitów muzyki instrumentalnej, oraz porywające tańce ludowe i narodowe. W trakcie koncertu zaproponować mogę ciekawe słowne wprowadzenie.

repertuar

Tomaso Antonio Vitali: Chaconne

– Niccolo Paganini: Taniec czarownic

– Charles-Auguste de Bériot: Scéne de ballet Op. 100

– Henryk Wieniawski: Legenda

– Henryk Wieniawski: Kujawiak

– Pablo de Sarasate: Malagueña Op. 21 nr 1

– Claude Debussy: Claire de lune , L.75 nr 3, transkrypcja

– Anton Webern: 4 pieces for violin and piano, op. 7

– Manuel Ponce/Jascha Heifetz: Estrellita

– Béla Bartók:Tańsce rumuńskie, Sz. 56, (1915), arr.Szekely

– Jean Sibelius: 5 pieces, op 81, nr 1. Masurka

– Jean Sibelius: 6 pieces, op.79, nr 6. Berceuse

– Maurice Ravel:Berceuse sur le nom de Gabriel Fauré

– Karol Szymanowski: Kołysanka, op.52 (1925)

– Fritz Kreisler: Preludium i Allegro w stylu Pugnaniego

– Fritz Kreisler: La Gitana

– Fritz Kreisler: Gypsy Caprice

– Ernest Bloch: Nigun (Suita „Baal Shem”, nr 2)

– Ernest Bloch: Abodah

– Aram Chaczaturian: Song – Poem

– Ihor Frolov: Wariacje na tematy z opery Porgy and Bess Gershwina

 

 

Repertuar jest stale urozmaicany i poszerzany. Program koncertu wybierany jest w konsultacji z Organizatorem.